perjantai 2. lokakuuta 2015

Syksyinen pala metsää

Tämmöinen metsäinen häkkyräviritelmä rakentui vaahteranlehdistä rullattujen ruusujen lisukkeeksi.




Meillä ei juuri kukkaruukkuja ole eikä oikein muitakaan vaaseja, joten syksyistä asetelmaa miettiessäni päädyin astian suhteen kierrätykseen. Onneksi parvekkeella oli säilyketölkkejä odottamassa metalliroskikseen vientiä. Tölkki sai pintaansa akryyli-maalia.


Metsäretkillä olen kerännyt maahan pudonneita oksia, puunkuoren palasia, heiniä ja käpyjä. Vaahteranlehti-ruusut rullailin valmiiksi jo aikaisemmin. Lisäksi asetelmaan laitoin muutaman salal-lehden kukkakimpusta, josta kukat juuri rupsahtivat ja joutivat roskiin. Niin syntyi kierrätys- ja luonnonmateriaaleista kestävä syksyinen kukka-asetelma.

Asetelman "takapuoli" ei ole kovin kaunis, mutta sen on tarkoitus tulla seinään päin, joten ei sitä kukaan näe. :)








2 kommenttia:

  1. Vallan ihana kimppu.. minä olen täysin hurahtanut näihin. Ulkona liikkuessa silmät hamuilee automaattisesti vaahterapuita ja sen lehtiä :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos. Mä luulen, että mun tulee keräiltyä kans vielä lisää vaahteranlehtiä vallankin, jos näkyy oikein upean värisiä.

    VastaaPoista